Tudi posel lahko delamo več s srcem in manj z umom

Tudi posel lahko delamo več s srcem in manj z umom

Tudi posel lahko delamo več s srcem in manj z umom 1239 579 skrbnik

Poslovni svet se zelo pogosto obravnava kot brezsrčna džungla. Sploh sedaj, v teh negotovih časih, ki prinašajo izzive in so za marsikoga prelomni, tako osebnostno kot poslovno. In vendar je, morda celo bolj kot kdaj koli prej, prav sedaj priložnost, da to spremenimo.

Vse se zgodi ob svojem času in s prav določenim namenom. Sama zares verjamem v to. Zato tudi vem, da je prav sedaj čas za korenite spremembe. Čas, da z odprtimi srci in žensko energijo pozdravimo ta svet; s sočutjem, empatijo, poslušanjem in komunikacijo. Z grajenjem odnosov skozi ljubezen in čustva, ne skozi tabele in racionalnost. Čas je, da oplemenitimo svet in da vrnemo materi naravi, kar smo ji vzeli.

Številni lastniki in vodje podjetij, katerih delo temelji na delu in vodenju s srcem, vedo, da za vse obstaja pravi trenutek. Ne glede na to, ali govorimo o pridobivanju novih strank, o preboju izdelka na tržišče, o povišani prodaji ali pa o grajenju odnosa s potencialnimi strankami. Ko podjetje vodijo in tudi skupaj z zaposlenimi gradijo srčni, strastni, srečni in uspešni voditelji in sodelavci, se stvari odvijajo v pravo smer; pritegnete prave stranke, priložnosti in možnosti prodaje brez prisilnega spodbujanja in močnega prizadevanja.

Gery Vaynerchuk je rekel: »V svoj posel izlijte svoje srce in svojo dušo. Ljudje bodo zagotovo opazili.«

Vodje, ki delujejo z odprtim srcem; ki verjamejo vase, so vztrajni in sprejemajo naloge odgovorno, potegnejo za seboj ekipo, ki je prav takšna, kot so oni sami. In prav vsak zaposleni je steber svoje ekipe, njegov doprinos k skupnemu uspehu je neprecenljiv. Dobra ekipa soustvarja dobre zgodbe, zaposleni so soustvarjalci skupnega uspeha.

In vendar je najprej in najbolj pomembno, da smo vsak v svojem stebru. Da pogledamo vase; da se sprejmemo in se spoštujemo ter smo ponosni in hvaležni na to, kdor smo in kar smo dosegli. Kajti, če si želimo zgraditi boljše odnose s svojimi strankami, je pomembno, da imamo sami s seboj dober odnos. Če pričakujemo poštenost in odgovornost od svojih sodelavcev, je na nas, da smo sami pošteni in odgovorni; najprej do sebe in potem do vseh ostalih. Če imamo dvome ali strahove, je prav, da jih ozavestimo, se o njih pogovorimo in prosimo za pomoč ali podporo.

Prepričana sem, da v svoje življenje privlačimo točno takšne ljudi, kot jih potrebujemo. Najprej privlačimo podobne sebi. Če smo pozitivni, privlačimo takšne. Če razmišljamo črno, pridejo takšni ljudje. In ko rastemo, se s temi ljudmi lahko zgodi dvoje, ali rastejo z nami ali pa odidejo. Zelo podobno je tudi s strankami, in še bolj v odnosu vodja – zaposleni.

Zato je za uspešnega vodjo pomembno, da res dela s srcem in upošteva svojo intuicijo. Da se zaveda, da danes podjetje ne gradijo dobre številke in najboljši stroji, ampak ljudje. Novodobni voditelji so tisti, ki so pripravljeni odpreti svoje srce in svoje zaposlene voditi z navdihovanjem, zgledom in dopuščanjem odprtega komuniciranja. Ali, kot bi rekel Simon Sinek: »Šef ima naziv, vodja ima ljudi.«

Novodobno vodenje podjetij je postavljanje zaposlenih na prvo mesto. Vendar sodelavcev, ki živijo podobne vrednote, kot jih ima podjetje, ki verjamejo v njegovo poslanstvo in želijo biti del njegove zgodbe.

Novodobno vodenje je zame vodenje, pri katerem vodja posluša svoje zaposlene, jih mentorira, ko potrebujejo nasvet ali potrditev želje po soustvarjanju zgodbe. Vse najboljše, najbolj prelomne ideje se rodijo in zaživijo takrat, ko ima zaposleni občutek varnosti, sprejetosti in trdne vere, da njegovo mnenje šteje. Še vedno sem mnenja, da raje ustvarimo dobro ekipo, ki bo dosegala odlične rezultate, kot pa zaposlimo zgolj vrhunske posameznike. In verjamem, da s(m)o voditelji uspešni toliko, kolikor so uspešni ljudje okoli nas.

Vodenje in poslovanje, ki temelji na sodelovanju z odprtim srcem, iskrenosti in skupnih vrednotah, je zagotovo nežnejše in prijaznejše v primerjavi s tradicionalnimi metodami in orodji. Vendar to ne pomeni, da je potrebno v celoti izklopiti razum. Ključno pa je, da poiščemo in vzpostavimo dobro ravnovesje med obema.

Zagotovo pridejo časi, ko je potrebno biti malo bolj racionalen – vendar se je takrat dobro zavedati tudi, kdaj je čas, da se usedemo in pustimo, da situacijo prevzame naše srce; da se prepustimo intuiciji. Ko se naučimo uravnotežiti oboje, veliko lažje gradimo boljše odnose in hitreje in učinkoviteje razvijamo svoje sr(e)čne in uspešne odnose; tako v osebnem kot tudi v poslovnem življenju.

Kolumna v reviji ADMA

Z veseljem odgovorim na vaše vprašanje.