KAJ SPODBUJA ZAPOSLENE – MOTIVACIJA ALI INSPIRACIJA?

KAJ SPODBUJA ZAPOSLENE – MOTIVACIJA ALI INSPIRACIJA?

KAJ SPODBUJA ZAPOSLENE – MOTIVACIJA ALI INSPIRACIJA? 1244 1920 savina

Zaposlenim so pomembne vrednote, tisti občutek, ko vedo, da pripadajo. Čutijo, da so vredni, da so pomembni, da so oni tisti, s katerimi lahko gradimo sedanjost in prihodnost podjetja. Zaupajte jim, marsikdo skriva v sebi potencial, ideje, ki lahko rešijo marsikateri problem v delovnem procesu.

Prebrala sem ogromno knjig na temo motivacije in inspiracije, ampak na koncu sem ugotovila, da se je najbolje zanesti na svojo intuicijo. Nikogar ne moreš motivirati, če tega ne želi, lahko ga le navdihneš, da naredi korak naprej.

Kako? Navdihnite ga na način, da bo čutil, da je del kolektiva, da je del zgodbe v podjetju. Ne bo si želel oditi, ampak bo motiviral sam sebe, da bo ostal, da bo uspešnejši, da bo del tima.

OHRANJANJE ZDRAVIH ODNOSOV IN ISKANJE REŠITEV V ČASU EPIDEMIJE

V času koronavirusa navdih ni bil več dovolj, ker se je med ljudi naselila panika in strah. Postali so zmedeni, niso vedeli kaj se pravzaprav dogaja po svetu, v podjetju. Vse kar so si želeli je bilo, da bi bili zdravi ter da bi se čimprej vrnili na svoja delovna mesta.

V podjetju smo jim podali vse potrebne informacije. Ves čas smo jim bili na razpolago za vsa njihova vprašanja. Želeli smo, da bi se počutili varno, zaradi tega smo jim dali vedeti, da bomo storili vse, kar bo v naši moči, da ohranimo delovna mesta.

Prvi teden je nastala splošna panika, nihče ni vedel kaj se dogaja, kaj storiti, vsi so iskali odgovore. Strah se je naselil po državi, v ljudeh, saj je bil to začetek svetovne krize, ki je ne pomnimo. Če je imel kdo odgovore na vsa vprašanja, ki so se pojavljala v 1. tednu, bi ga z veseljem želela spoznati in se učiti od njega.

Deležni smo bili kritik zakaj ne zapremo proizvodnjo, ko smo jo, pa so nas spraševali zakaj – začaran krog. V takšnih časih, nič kar narediš ni dobro sprejeto.

Imamo odlična direktorja, ki sta vodila podjetje v teh kriznih časih s čutom do ljudi in podjetja. Ni ju prevzela vse splošna panika, ampak sta iskala rešitve.

V proizvodnji smo osebam, ki jih je bilo strah dovolili, da ostanejo doma, kajti pomembno nam je bilo obdržati pozitivno klimo v podjetju.

Vsak dan sta direktorja sprehodila do zaposlenih in preverjala, kako se počutijo ter jim transparentno razložila kaj se dogaja s kupci, s trgi in z  naročili. V času karantene je bilo doma okoli 25 % zaposlenih, a smo z njimi redno komunicirali na različne načine.

Naloga vsakega direktorja je dajati zaposlenim; upanje in sočutnost. Vodje pa jim dajejo stabilnost in zaupanje.

Veste,  tudi sama sem imela krizo kakšen teden, predvsem, ker sem čutila odgovornost do zaposlenih in njihovih družin. Ko sem se soočila s to odgovornostjo, s tem strahom, sem pogledala na situacijo iz drugega zornega kota, naenkrat je bilo pred menoj le veliko novih priložnosti.

Ideje sem želela deliti z našima direktorjema, ki pa sta že imela pripravljene svoje scenarije. To je to, ko veš, da lahko ekipi 100 % zaupaš in si lahko miren v sebi.

VREDNOTE NISO ZATO, DA SO NAPISANE NA LISTU PAPIRJA, AMPAK, DA JIH DEJANSKO ŽIVIMO.

Dober prikaz tega je zgodba, ki mi jo je zaupala naša svetovalka: » Mož in žena ob poroki skleneta dogovor, da se bosta imela rada, se spoštovala, spodbujala en drugega in si stala ob strani. Če imata podobne vrednote, bosta imela srečen zakon. Če pa so njune vrednote različne; temu ne bo tako. Njej predstavlja to, da se sprehajata in držita za roke – spoštovanje. On to vrednoto sprejema na drugačen način. Želi imeti svoj mir, ko pride iz službe, noče njene pozornosti. »

Vrednote nas morajo povezovati, tako v osebnem kakor tudi v poslovnem področju.  Če so  preveč različne, noben odnos ali podjetje ni uspešno.

Kako vemo, kateri zaposleni so motivirani in ali jih zanima  kaj se dogaja z njihovim delovnim mestom? Odgovor je preprost, tisti, ki živijo vrednote podjetja so iskali nove priložnosti in rešitve za stranke.

Nasveti za vodje. Preverjajte vrednote ljudi. Ko zaposlujete ljudi vključite vrednote v razgovore, naj vam zaposleni na letnih razgovorih povedo, kako jih živijo.

Vrednote so del nas in bolj, ko se poistovetimo z vrednotami, boljša je organizacijska klima.

V IDEJAH SE RIŠEJO NOVE PRILOŽNOSTI ZA PODJETJE IN ZAPOSLENE

V našem podjetju, zaposleni srčno živijo vrednote, kar dokazuje, da so že nekaj tednov po epidemiji sami pričeli iskati rešitve in  možnosti za ohranitev delovnih mest.

Glede na psihometrična testiranja, so na podlagi poklicnih sider določili, kdo lahko s svojimi potenciali doprinese k novim idejam.

Vodje so zaposlene razdelili v 3 skupine:

  • prva je iskala nove priložnosti za potrošnike, kako lahko z inovativnimi produkti poskrbimo za lepši in čistejši planet in s tem ponudimo potrošniku rešitev. In tako imamo pripravljen nov model Organka št. 3, ki bo čez nekaj mesecev  pripravljen za na trg.  
  • druga se je ukvarjala z optimizacijo delovnih procesov, produktov ter s tem kako olajšati  delo zaposlenim na delovnem mestu. Precej produktov je dobilo oljašano opravilo za zaposlenega in novo podobo pakiranja.
  • tretja se je ukvarjala z materiali, kako zagotoviti strankam in velikim partnerjem, da se zavedajo pomena  ohranjanja okolja ter iskala optimalne rešitve pri recikliranih materialih. Bili so uspešni, saj so razvili nekaj novih verzij materiala.

Problemi so le preoblečene priložnosti. – Henry J. Kaiser

Ko so zaposleni motivirani, pokažejo svoje potenciale. Vse kar je potrebno je, da jih navdihnete, da jih poslušate. Vključite jih v zgodbo podjetja. Dovolite sebi in njim, da vas lahko tudi oni navdihnejo s svojimi idejami, rešitvami in izvedbo  – da  skupaj gradite uspešno zgodbo.

Dragi moji, najprej zgradite zdrave temelje v podjetju, ne zgradijo se čez noč, mi smo jih gradili leta in ponosni smo na to. Naši zaposleni živijo naše poslanstvo, se poistovetijo z vrednotami in verjamejo v vizijo podjetja, le na takšen način lahko imamo motivirane in navdihnjene ljudi.

Z veseljem odgovorim na vaše vprašanje.