Kadrovnice so srce podjetja

Skupinska-slika

Kadrovice so srce vsake organizacije

Kdo so ljudje v podjetju, ki začutijo naše iskrice v očeh, postavijo prave ljudi na prava delovna mesta, prepoznajo naše prednosti in slabosti, nas spodbujajo, da krepimo tisto, v čemer smo dobri? Zaposleni so edini kapital podjetja, zato je tako zelo pomembno, da podjetje vlaga v razvoj kadrov. Velik vpliv na to ima kadrovica, tista prava, ki postavi človeka v ospredje.

Kadrovice so srce vsake organizacije, zaposleni so edini kapital podjetja

Kadrovice so srce vsake organizacije, pa jih res vidimo tako? Kot opažam, se še vedno prevečkrat zgodi, da podjetja kadrovsko službo vidijo le kot administrativno pomoč, ki se ukvarjala s papirji in zakonodajo. Morda je bilo tako nekoč. A danes kadrovska služba igra poglavitno vlogo v podjetju. Gre za poslanstvo, ki skrbi za največji kapital podjetja – zaposlene. Če želimo trditev, da so zaposleni največji kapital podjetja, zares živeti, potem kadrovsko službo dvignimo na piedestal ter ji namenimo vso potrebno pozornost in posluh. Ena ključnih aktivnosti vsakega podjetja je poiskati potenciale, jih pravilno usmeriti, izobraziti, jim omogočiti napredovanje, tako horizontalno kot vertikalno. Da lahko ta proces v podjetju (s)teče, je izjemno pomembno, da se kadrovica v podjetju vidi v vlogi gospodarice.

Zakaj so kadrovice srce vsake organizacije? Kadrovice so tiste, ki človeku dajo vso pozornost in ga postavijo v ospredje. Prav tako opolnomočijo vodje, ki se začnejo zavedati, da lahko rastejo le s pravim timom. Kadrovice začutijo strast zaposlenih in prepoznajo njihovo bolečino. Ko jo prepozna in sprejme tudi zaposleni, se mu odprejo izjemne priložnosti za rast – napreduje lahko na osebnem in poslovnem področju. Če kadrovice vzgajamo, da postanejo tako psihologinje kot socialne delavke ter tudi terapevtke za grajenje odnosov, jim omogočimo razcvet, posledično cveti tudi podjetje. Zakaj? Ker bodo na prava delovna mesta postavile prave ljudi.

Ko kadrovski službi dovolimo, da se razvije v vsej svoji polnosti, se začne transformirati tudi podjetje. Vemo, da uspešne organizacije gradijo odlične in zavzete ekipe. Od podjetja do podjetja pa je odvisno, ali bodo zaposleni njihova najboljša ali pa najslabša reklama. Spoznajmo se s svojimi sodelavci, spoznajmo njihove izzive, pričakovanja, oplemenitimo naše delo z njihovimi predlogi – na takšen način lahko dvignemo zavzetost zaposlenih in izboljšamo organizacijsko kulturo.

Zaposleni so edini kapital podjetja – tega se zelo dobro zavedamo tudi v Skazi, kjer letos obeležujemo 45-letnico delovanja, v teh letih je število zaposlenih iz nekaj deset naraslo na več kot 300. Za seboj imamo uspešno prehojeno pot, kar pomeni, da se je v teh letih znotraj podjetja nabrala tudi velika mera znanja in izkušenj. In to želimo, da se prenaša iz roda v rod, preko naših zaposlenih. V ta namen je nastala tudi Skaza akademija, v sklopu katere naši zaposleni za svoje sodelavce pripravijo strokovna izobraževanja in izobraževanja na temo mehkih veščin. Del izobraževanj prevzamem tudi sama, zaposlenim predajam svoje izkušnje in znanje, kako postati sr(e)čen in uspešen voditelj/voditeljica ter pri tem uživati. Vsak je lahko dober voditelj, če se poistoveti z vrednotami ter verjame v poslanstvo in vizijo podjetja.

Zakaj v Skazi toliko pozornosti namenjamo izobraževanju, rasti in napredku zaposlenih, da ti postanejo najboljša verzija sebe? Že kot majhna deklica sem si želela postati uspešna poslovna ženska. Čeprav prihajam iz skromne družine, sem bila pripravljena narediti korake naprej, se učiti, sprejeti izzive. Kdo pravi, da tudi gospa iz proizvodnje ne more postati vodja, direktorica. To lahko uspe vsakomur, ki ima željo, je vztrajen, strasten, se je pripravljen učiti in verjame vase. Tako je nastal program Skaza mentor. Gre za mentorski program, v katerega se lahko prijavijo vsi zaposleni, ne glede na to, kje delajo, tudi proizvodni delavci v upravo. Na mesec dobijo štiri ure skupnega dela z mentorjem in tako spoznavajo druga delovna mesta. Zaposleni to cenijo. Enako kot cenijo iskreno pohvalo. V ta namen imamo v Skazi po vsem podjetju postavljene škatle z napisi »Pohvali sodelavca/sodelavko«. Poleg škatel se nahajajo listki, kamor lahko vsak zaposleni zapiše ime in priimek sodelavca, ki ga želi pohvaliti in se mu zahvaliti za pomoč. Hvala, ker si. To so besede, ki jih tako radi slišimo. Zelo plemenito je tudi, če znamo sprejeti povratno informacijo o svojem delu. V Skazi na letnem razgovoru zaposleni dobijo komplet kartic za povratne informacije »Ker te cenim«. Zakaj je povratna informacija tako pomembna? Ker ti odpre oči, sooči te z resnico, dobiš vpogled v svoje prednosti in slabosti. Če imamo prave (iskrene) povratne informacije, smo lahko kot posamezniki učinkovitejši, podjetje pa uspešnejše. To pa je naš skupen cilj, drži? A slišati resnico ni vedno enostavno. Soočenje z mnenjem sodelavca ali vodje, ki te pohvali in hkrati predlaga možnosti za izboljšave pri tvojem delu, lahko zaboli. A naj spomnim še enkrat – vsaka bolečina je odskočna deska za našo rast. Na nas pa je, ali se bomo z resnico soočili, ji pogledali v oči in se podali na pot k sebi, ki je pot k sreči in uspehu. Vse se da.

Tanja Skaza, solastnica Plastike Skaza in ustanoviteljica Inštituta Skaza, znotraj katere deluje Akademija Spremembe vredna, akademija za sr(e)čne poslovne ženske, voditeljice, podjetnice, kadrovice

Kolumna je iz revije HR&M, junij/julij 2022, izšla je 20. maja 2022

Nazaj na vse zapise

FB Live

Moj Youtube kanal

Všeč ti bo tudi

Prijavite se na prejemanje naših novičk.

Obveščamo vas o novostih, aktivnostih Inštituta, rezultatih naših strank, modrujemo in raziskujemo... ❤️

*S prijavo na novice se strinjate s politiko zasebnosti.

Inštitut Skaza © 2023 Vse pravice pridržane.

Made with ⚝ by Starfiniti d.o.o.